Didactica Geografiei are ca obiectiv general dobândirea de cunoștințe de baza despre didactica specialității (geografiei) și formarea de competențe de predare-invatare-evaluare.
Obiectivele specifice
- Identificarea şi utilizarea conceptelor, modelelor şi strategiilor din educaţie şi formare în abordarea procesuală a programelor educaţionale
- Identificarea şi compararea teoriilor, modelelor, metodelor, tehnicilor şi instrumentelor specifice evaluării educaţionale.
- Analiza, interpretarea, corelarea intra/ interdisciplinară şi aplicarea cunoaşterii pedagogice în proiectarea macro/mezo/micro a activităţilor educaţionale si de formare profesională, precum şi a materialelor didactice
- Explicarea şi interpretarea situaţiilor/ contextelor educationale / de formare continua şi a metodelor de conversie a cunoştinţelor, abilităţilor, atitudinilor în planuri/scenarii pedagogice de instruire/formare; corelarea teoriilor şi modelelor fundamentale ale invatarii cu situatii educationale specifice
- plicarea eficientă a principiilor şi strategiilor didactice / de formare în realizarea activităţilor educaţionale
- Realizarea unor strategii evaluative care să includă instrumente / probe alternative de evaluare diferenţiată a rezultatelor proceselor de învăţare.
Obiectivele specifice
- Identificarea şi utilizarea conceptelor, modelelor şi strategiilor din educaţie şi formare în abordarea procesuală a programelor educaţionale
- Identificarea şi compararea teoriilor, modelelor, metodelor, tehnicilor şi instrumentelor specifice evaluării educaţionale.
- Analiza, interpretarea, corelarea intra/ interdisciplinară şi aplicarea cunoaşterii pedagogice în proiectarea macro/mezo/micro a activităţilor educaţionale si de formare profesională, precum şi a materialelor didactice
- Explicarea şi interpretarea situaţiilor/ contextelor educationale / de formare continua şi a metodelor de conversie a cunoştinţelor, abilităţilor, atitudinilor în planuri/scenarii pedagogice de instruire/formare; corelarea teoriilor şi modelelor fundamentale ale invatarii cu situatii educationale specifice
- plicarea eficientă a principiilor şi strategiilor didactice / de formare în realizarea activităţilor educaţionale
- Realizarea unor strategii evaluative care să includă instrumente / probe alternative de evaluare diferenţiată a rezultatelor proceselor de învăţare.